förståelsens krokiga stig

fredag 10 juni 2016

idéer

idéer poppar upp
vissa nätter mer än andra
idéer, planer för morgondagen
kryper upp ur sina gömslen
vips
är det full cirkus
tankar, idéer, fantasier slås om min uppmärksamhet
de studsar runt som ystra kalvar
helt utan sans och vett
där ligger jag och blir allt piggare

när jag vaknar är jag seg, lite låg
inser att vissa guldkorn kom jag på under natten
men mycket är bara att kasta o börja om
....dock helst inte nästa natt

Bildresultat för en hjärna full av tankar

Bildresultat för en hjärna full av tankar



2 kommentarer:

  1. Bra skrivet. Åh, vad jag gillar skämtteckningen. Den är verkligen på pricken. Undrar hur det skulle kännas att vara sådan.

    SvaraRadera
  2. Samma här. Det kommer på natten. Om det kommer.

    SvaraRadera